לא משנה לאן אתם בוחרים לנסוע או לטוס בחופשה הבאה שלכם, סביר מאד להניח שאת הכבודה שלכם תארזו במזוודה.

טריוויאלי נכון? אז זהו, שלא לגמרי. כי כשאתם ניגשים לרכוש את המזוודה הבאה שלכם, כדאי .לקחת כמה דברים בחשבון

תחגרו חגורות, כי אנחנו יוצאים למסע כאלף שנים לאחור. אז כנראה הופיעו המזוודות הראשונות, בצורה כזו או אחרת, רחוקות שנות אור מהפריט המעוצב והממותג שאנחנו מכירים מהמציאות שלנו כיום. גם אז הייעוד שלהן היה נשיאת חפצים אך הן שימשו בעיקר את המהגרים שעברו ממדינה אחת לאחרת כדי לפתוח בחיים חדשים ומן הסתם היו כבדות יותר, אוחסנו בתאי מטען ולא היו מיועדות לנשיאה באמצעות הידיים. סוג של תיבות ניידות, אם תרצו.

מתישהו בנקודת הזמן בין סוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20- התפתח לו ענף התיירות. אנחנו מקבלים את התחום הזה כמובן מאליו אבל למעשה עד להפיכת התיירות לעסק מצליח ומניב רווחים, הנסיעות היו בעיקר פרקטיות. האפשרות לטייל כדי לטייל- לא הייתה באמת מציאותית מבחינה כלכלית לרוב אוכלוסיית העולם. אבל אי אז, בנקודה ההיא, זה קרה. אנשים התחילו לטייל בעולם, לגלות ולראות אותו והמזוודה הפכה להיות פריט מאד נפוץ והכרחי על מנת לנוע ממקום למקום. הן עדיין היו כבדות למדי אבל הרבה יותר פרקטיות.

משם הדרך כבר הייתה מאד קצרה והאבולוציה הייתה מהירה ומרתקת. המזוודות כבר היו חלק מהתרבות, מהחיים, מהעולם כמו שאנחנו מכירים אותו היום. קלות יותר ויותר ככל שהזמן עובר, מעוצבות, עשויות מחומרים חדשניים ומלאות בפונקציות חשובות יותר ופחות.

עם הזמן המזוודה פלשה בחינניות גם לעולם העסקים כשאנשים נשאו אותה לכל מקום עם מסמכים וחפצים משרדיים וכשהצטרפו גם הגלגלים לתמונה- היא אומצה על ידי עובדים בתחום המכירות הניידות ובאופן כללי מי שמקצועו דורש נשיאת חפצים רבים.

ועכשיו, כשאנחנו יודעים קצת על ההיסטוריה של החפץ המעניין הזה, בואו נגיע לחלק הפרקטי. למה צריך לשים לב כשרוכשים מזוודה ?

או. כאן המקום להגיד את השורה העליונה: בחירת מזוודה היא עניין סופר אישי. לכל אחד חשובים אלמנטים אחרים.

הגדלים - המזוודות הגדולות (מעל 20') נשלחות אחר כבוד לתא המטען ומזוודת הטרולי (20') לרוב תורשה לעלות אתכם לתא הנוסעים. שימו לב- לכל חברת תעופה כללים והרשאות משלה, יש לברר לפני כן איזו מזוודה יכול להישאר אתכם ואיזו לא כדי לדעת מה לארוז באיזו מזוודה. מותגי מזוודות רבים, ביניהם סמסונייט למשל, מציגים בפניכם סטים שלמים של גדלים לאותה המזוודה כדי שיהיה לכם נוח לארוז בכל מזוודה את הכבודה הנכונה לה ולכם. הרי ישנם דברים שתרצו בהישג יד במטוס וישנם חפצים שימשו אתכם רק כשתתמקמו ביעד אליו אתם טסים. טיפ: סט מזוודות תואמות גם עוזר לכם לזהות אותן בקלות על המסוע.

לאחר שבחרנו את גודל המזוודה או סט מזוודות ניגש לבחירת חומר במזוודה.

החומרים – לאחר שהבנו איזה גודל נבחר את חומר המזוודה, מזוודה רכה וקלת משקל העשויה לרוב מפוליאסטר בצפיפות גבוהה או מזוודה קשיחה (לרוב מפוליקארבונט או פוליפרופילן).

התשובה היא כמובן, מה חשוב לכם. הגמישות והיכולת לדחוס כמה שיותר כבודה (במקרה של מזוודה רכה) או ההגנה המושלמת על הכבודה שלכם (מזוודה קשיחה). לאחר שחשבתם על כך, אתם יכולים גם לחשוב על שילוב של מזוודות מחומרים שונים, בהתאם למה שהכבודה שלכם מכילה. (בגדים רבים באחת וחפצים עדינים ושבירים באחרת, למשל).

בשלב האחרון, קיימת עובדה: מותגי מזוודות גדולים הפכו לכאלה בזכות עיצובים וחוזקת החומר ממנו עשויה המזוודה.

מותגים חדשניים, טכנולוגיות פורצות דרך ומוניטין. סמסונייט, לדוגמא, הפכה למותג המוביל שהיא היום בזכות איכות גבוהה ובלתי מתפשרת, בזכות המזוודות הקשיחות וגם הרכות והקלות. כשאתם רוכשים מזוודה, זכרו שהמחיר הוא נגזרת של איכות ובמקום מפח נפש בשל חפצים שניזוקו או מזוודה שנפגמה כבר בנסיעה הראשונה- כדאי להשקיע במזוודה טובה באמת. מומלצת. איכותית.

כמובן שישנם עוד תוספים חשובים לא פחות- פיצ'רים כמו מזוודות שניתן לעקוב אחריהן, תאים נסתרים וכאלה שניתן לפתוח עוד ועוד או להעלים באמצעות רכיסת פטנט, מנעולים מיוחדים, גלגלים שונים, אין ספור אפשרויות ואין ספור מזוודות. בינינו? הכי חשוב שתבחרו את המזוודה המתאימה לכם ביותר.

והכי חשוב, עשו חיים, לא משנה לאן אתם נוסעים ושובו בשלום הביתה!